היום כמעט כל עסק עושה משלוחים. בשביל למנוע תקלות בדרך, שהלקוחות יהיו מרוצים, למנוע ביקורות שליליות והפסדים כספיים. כדי למנוע את כל הדברים האלה צריך להיות מערך אפקטיבי וטוב של משלוחים, כזה שמייחסים לו את החשיבות הנכונה וההשקעה הכספית שלכם בו תניב תוצאות טובות לעסק. למה זה כל כך חשוב? מערך משלוחים טוב יחסוך לכם זמן יקר, והרי זמן שווה לכסף. אז איך לגרום למערך המשלוחים שלכם להיות טוב ויעיל? הכנו לכם כאן את כל הטיפים לכך.
תעבדו עם תוכנה ידידותית
בימינו המחשבים מייעלים לנו את העבודה בכמה רמות. במקום להתנהל עם פתקים שיכולים להיעלם לנו מהעין, המחשב יעזור לנו כאן מאוד. תוכנה ידידותית תקל עליכם כך שכל משלוח יהיה מתועד מרגע מסירתו עד רגע קבלתו ע"י הלקוח. אפליקציה לשליחים תאפשר לכם ניהול נכון של השליחים ומסלול הנסיעה שלהם, מה שיאפשר למסור מספר רב של הזמנות בזמן הקצר ביותר. בצורה כזאת תייעלו את הזמן ומכאן גם את הכסף וכך תגיעו למצב של ניהול תקציב נכון.
תיעוד המידע בצורה נכונה וטובה
בשביל לקבל עסק מצליח ומניב חשוב לתעד כל פעולה שמבצעים. בצורה כזאת תקבלו דוחות מהימנים, הפקת לקחים נכונה והחלטות עסקיות טובות. מכאן האסטרטגיה תהיה נכונה והיא תשפיע לטובה על תכנון וניהול התקציב שלכם. בתחום המשלוחים, אם אתם רוצים להעסיק את מספר השליחים המתאים צריך לדעת כמה הזמנות עוברות אצלכם בעסק. אם תעשו תיעוד יכול להיות שתגלו שיש יותר מדי שליחים שלא לצורך, או להיפך. דוגמא נוספת יכולה לגעת ברווחיות העסק באזורים מסוימים. אולי הרחקתם יותר מדי וזה בכלל לא משתלם וכדאי לוותר על כמה אזורים לא רווחיים.
למנות מנהל הפצה
בעלי עסקים רבים לא נותנים חשיבות גדולה לתפקיד מנהל ההפצה במערך המשלוחים. מה שקורה הוא שממנים מנהל כללי שאחת ממטלותיו הרבות היא לדאוג למשלוחים, מה שגורם לכך שאין מענה ראוי למשלוחים בגלל ריבוי המשימות שיש לו. חשוב למנות מנהל הפצה, הלקוחות יקבלו מענה ראוי כך שבסופו של דבר זה ישתלם לכם בכיס.
גיוס צוות איכותי
יצירת שפה נעימה עם הלקוח תורמת רבות להצלחת העסק. שליח שמדבר בצורה לא יפה יכול לפגוע במוניטין של העסק. חשוב לגייס שליחים אדיבים ויחד עם זאת לחדד נהלים כל מספר חודשים.
קבלת ביקורת
חשוב לכם להשתפר ולהתייעל? תדעו לקבל ביקורת רעה כטובה מהלקוחות, מהמנהלים שלכם ומהצוות בשטח. לא נעים לשמוע ביקורת לא טובה אבל חשוב לשמוע אותה וע"י כך להתייעל.
סמסים ללקוחות
חשוב להיות אמינים מול הלקוח. תשלחו לו הודעות על עיכובים, על הגעת השליח, הודעות מסירה. זה יגביר את השקיפות מול הלקוחות ויחסוך פניות מיותרות לשירות הלקוחות.
אם אתם מחפשים חברת שליחויות לעסק תוכלו להסתכל על המחירון שלנו כאן ונשמח לעזור.