מבצע! מהיום להיום – איסוף תוך חצי שעה.
משלוח לחיפה – 450 ש"ח, משלוח לבאר שבע – 450 ש"ח, משלוח לירושלים – 260 ש"ח *איסוף מאזור המרכז בלבד.

חברת שליחויות » שירותי משלוחים » מה ההבדל בין חברת שליחויות לחברת הובלות?

מה ההבדל בין חברת שליחויות לחברת הובלות?

נערך לאחרונה בתאריך

אחד המאפיינים הבולטים של העולם במאה ה-21 הוא הפיכתו לכפר גלובלי. במציאות שכזו מועברים כל הזמן פריטים רבים ממקום למקום – גם באותה המדינה וגם ממדינה למדינה. בהתאם יש ביקוש נרחב לשירות הובלת פריטים כאלה ואחרים לכל היעדים הרלוונטיים, כשבחלק מהמקרים מי שמספקת את השירות היא חברת שליחויות ובמקרים אחרים זוהי חברת הובלות. מה ההבדלים ביניהן? באילו מקרים כדאי לפנות לחברה מהסוג הראשון ובאילו מתאימה חברה מהסוג השני? בעמוד זה תמצאו תשובות מפורטות.

מה ההבדל בין חברת שליחויות לחברת הובלות

הבדל 1: סוג הפריטים

ההבדל הראשון בין חברות השליחויות לבין חברות ההובלות הוא סוג הפריטים שכל חברה משנעת ממקום למקום בהתאם לצרכים השונים של בני אדם, של גופים עסקיים ושל מוסדות ציבור. חברת שליחויות מעבירה בעיקר פריטים קטנים יחסית – מעטפות, חבילות קטנות וכו'. יחד עם זאת יש חברות בענף השליחויות שערוכות להעביר גם חפצים גדולים יותר כמו מכשירי חשמל מכל הסוגים ואפילו רהיטים.

כמו כן חברות שליחויות מעבירות פריטים בודדים או כמות מצומצמת יחסית של חפצים. חברות הובלות לעומת זאת מתמקדות בהעברות בהיקף משמעותי – תכולת דירה, תכולת חנות, תכולת משרד, משטחים וכו'. חשוב להדגיש שהגבול הוא לא חד-משמעי – וחלק גדול מחברות ההובלות מעבירות גם פריטים בודדים, למשל מקרר או שולחן סנוקר, ספה לסלון או מזרון.

הבדל 2: מיידיות

חברות שליחויות ערוכות לספק שירות באופן מידי. אם למשל יש צורך להעביר מעטפה עוד היום מרמת גן לבאר שבע, חברת שליחויות תוכל לבצע זאת בקלות ובמהירות. לעומת זאת שירותי הובלות כדאי בדרך כלל להזמין מראש – אמנם בזכות המגוון הרחב של המובילים שפועלים בכל רחבי הארץ תוכלו להעביר מכונת כביסה מרמת גן לראשון לציון גם מהיום להיום, אבל אם תזדקקו להובלת דירה יהיה לכם כבר קשה יותר למצוא מובילים איכותיים בלי לקבוע מראש (ובמיוחד בעונת הקיץ שבה הביקוש להובלות גדל).

הבדל 3: עונתיות

בענף ההובלות ישנו זינוק חד בביקוש לשירות לקראת הקיץ ובפרט ביולי-אוגוסט. למעשה השינוי מתחיל כבר אחרי פסח, ואילו אחרי חגי תשרי ישנה דעיכה בצורך בהובלות ובפרט בשירות הספציפי של הובלות דירות (שמהווה את רוב הפעילות של הענף). בענף השליחויות אין עונתיות, והביקוש יציב לאורך כל חודשי השנה (ונמצא במגמת עלייה קבועה בזכות הגידול בהיקף הפעילות העסקית והציבורית).

בהתאם, בקיץ גדל גם הביקוש לכוח אדם איכותי בתחום ההובלות – כלומר מובילים מקצועיים. הביקוש לעובדים בחברות שליחויות קבוע לאורך כל השנה.

הבדל 4: כלי הרכב

ההבדל הרביעי בין חברות שליחויות לחברות הובלות הוא כלי הרכב שבאמצעותם מתבצעות העברות הפריטים השונים. חברת שליחויות נעזרת בצי רכב מגוון – קטנועים, מכוניות, כלי רכב מסחריים ובחלק מהמקרים גם משאיות. חברות הובלות נדרשות באופן טבעי להשתמש כמעט תמיד במשאיות, כשעבור הובלות קטנות והובלות של פריטים בודדים ניתן להשתמש בטנדר. בדרך כלל הקילומטראז' בחברות השליחויות גבוה יותר בגלל ריבוי המשימות

הבדל 5: שעות הפעילות

עוד הבדל, אם כי פחות משמעותי, הוא שעות הפעילות של סוגי החברות השונות. עם חברת שליחויות תוכלו במקרים רבים לבצע הובלה בכל שעה, כולל בשעות הערב והלילה ובסופי שבוע כשיש צורך דחוף. חברות הובלות עשויות גם כן לעבוד בימי שישי ובקיץ ישנם ימים שבהם המובילים (בצוות מתוגבר) מבצעים 3 הובלות ביום – אבל ככלל שעות העבודה דומות יותר לשעות העבודה הסטנדרטיות, כלומר מהבוקר (השכם בבוקר) ועד אחר הצהריים המאוחרים.

הבדל 6: הלקוחות

הבדל נוסף בין חברות השליחויות לבין חברות ההובלות הוא אופי האינטראקציות עם הלקוחות. חברת הובלות מספקת ברוב המקרים שירות חד-פעמי. כמובן שיש מצבים שבהם אדם שעבר דירה עם חברת הובלות והיה שבע רצון במיוחד מהשירות יזמין את אותה חברה בדיוק כעבור 3-4 שנים כשיעבור שוב דירה (מצב שכיח יחסית כשמדובר על דירה שכורה) – אבל מרבית הלקוחות הם לקוחות מזדמנים. כתוצאה מכך מוקדשים משאבים רבים לשיווק על-מנת למשוך מתעניינים שזקוקים להובלה.

חברות שליחויות מבצעות כמובן שליחויות עבור לקוחות מזדמנים, אבל ברוב המקרים יש גם לקוחות קבועים שזקוקים לשירות מדי יום או מספר פעמים בשבוע / חודש. בהתאם תשומת הלב העיקרית היא לשיפור השירות ולשימור הלקוחות.

צריכים הובלה? הזמינו את חברת הובלות באביב: https://www.aviv-moving.co.il

שאלות נפוצות על חברת הובלות

במיוחד עבורכם הכנו מאמר מפורט שבו תוכלו לראות את כל המידע והמחירים על חברת הובלות. יש לגלול למעלה בכדי לקרוא יותר על הנושא.
המחיר של חברת הובלות משתנה בהתאם למרחק השליחות ודחיפות השליחות, ככלל אצבע רשמנו מחירים במאמר אך יש ליצור איתנו קשר לקבלת הצעת מחיר מדוייקת.
כמובן, אנו מציעים שירות של חברת הובלות לכל מקום. יש ליצור איתנו קשר בטלפון המופיע באתר או לשלוח אלינו טופס ליצירת קשר ונדבר בקרוב!

אז מה היה לנו עד עכשיו?

להצעת מחיר לחברת הובלות שלח פרטים או חייג 050-8307037

שירותי משלוחים נוספים שיעניינו אתכם